Angela Stafii este filosof practician în comunicare interpersonală și un apreciat consilier în relaţii, care de fiecare dată adună săli pline la workshop-urile și training-urile pe care le organizează. În cadrul rubricii Madein.md “Puncte de Vedere” am discutat cu doamna Stafii despre preferințele sale cu privire la produsele fabricate în Moldova.

Îmi place tendinţa industriei uşoare autohtone de a se dezvolta, precum și curajul celor care se apucă de asemenea afaceri.

Angela Stafii

Îmi place tendinţa industriei uşoare autohtone de a se dezvolta, precum și curajul celor care se apucă de asemenea afaceri.

Angela Stafii

Îmi place tendinţa industriei uşoare autohtone de a se dezvolta, precum și curajul celor care se apucă de asemenea afaceri.

Angela Stafii

Care este ultimul produs autohton procurat?

Cumpăr cu drag produse de la „Iuvas”, doar dacă sunt naturale. Ultima achiziţie este o rochiţă stilizată, cu râuri naţionale. Şi şlapi de cameră de la „Oldcom”. Îmi plac lucrurile naturale şi de bun simţ.

Ce produse autohtone folosiţi cu regularitate?

În fiecare zi cumpăr produse alimentare şi fructe. De exemplu, chefirul de la „Lacta Ton”, carnea de la „Rogob” şi „Pegas”, smântâna de la „Căsuţa mea”. Fructele le cumpăr, de obicei, de la piaţă. Chiar dacă nu au un brand alipit, pentru mine fructele au un singur brand posibil – gustul adevărat al fructelor. În general, produsele alimentare preferate sunt cele moldoveneşti. Şi vinurile.

Cum vi se par preţurile la produsele autohtone?

Îmbrăcămintea şi încălţămintea sunt scumpe. Uneori, exagerat de scumpe. Dacă vrei să compari produse de aceeaşi calitate, create la noi şi în Occident, inclusiv în România (pentru încălţăminte, de ex), vezi că e mai ieftin să procuri haine şi pantofi de la „Zara” sau de la „Clujana”.

Cum apreciaţi calitatea produselor autohtone: îmbrăcăminte, încălţăminte comparativ cu cele de import?

Există produse calitatea cărora poate fi comparată cu a celor de import. De exemplu, unele ii de la Alina Bradu sau fuste de la „Raquette”, anumite tipuri de încălţăminte de la „Zorile” sau anumite produse de la „Mara Woman”. Le îmbrac cu plăcere pe toate. Dacă însă preţurile ar fi mai mici, aş purta şi mai multe articole produse la noi.

Sunteţi la curent cu apariţia noilor producători autohtoni şi a noilor branduri moldoveneşti?

Nu neapărat, pentru că nu sunt amatoare de shopping. Dacă merg pe drum şi observ ceva nou – testez. Dacă nu – asta e. Îmi place însă tendinţa industriei uşoare de a se dezvolta. Şi creativitatea, şi curajul celor care se apucă de asemenea afaceri. Iar brandul pentru mine înseamnă ani pe piaţă. Un brandbook nu este încă un brand.

În care companii autohtone aveţi mai mare încredere?

Cred că, mai degrabă, e vorba despre produse alimentare: „Orhei Vit”, „Pegas”, „Căsuţa mea”, de ex, care nu m-au dezamăgit, până acum. Iar Pegas are şi livrare la domiciliu, ceea ce îmi salvează timp şi efort.

Care este cel mai popular brand moldovenesc?

Nu ştiu. Purcari să fie?