Restaurantul „Popasul Dacilor” este deschis pentru iubitorii bucătăriei naţionale. Situat într-o zonă verde din marginea capitalei, acesta îmbină atmosfera liniştită cu mirosul îmbietor de sarmale ce se iveşte din cuptorul curţii. Cum e să ai o afacere cu specific tradiţional, am aflat de la doamna Liliana Pavalachi, proprietara localului.


Care este specificul localului Dvs. și cărei categorii de public se adresează?

Suntem deschişi pentru orice client. Îi aşteptăm cu drag pe toţi cei care vor să guste din meniul bucătăriei naţionale, pentru că acesta şi este specificul restaurantului nostru- unul naţional. În mare parte muncim şi avem parteneriate cu producătorii autohtoni. Anume ei sunt cei care în mare parte ne furnizează produse pentru a avea un meniu variat şi ecologic.

Dacă ar trebui să ne faceți o recomandare din bucătăria localului Dvs, pe care ați alege-o?

Vă recomand tot! Fiecare preparat are un gust specific şi este delicios. Avem bucate pentru orice gust şi orice gourmand.

Care sunt principalele elemente pe care vă axați în lucrul cu clienții?

Ne axăm pe deservirea profesionistă a acestora, pe bucatele preparate cu multă grijă de maeştrii noştri bucătari, le oferim suport tehnic şi atenţie. Ambianţa, atmosfera la fel este un punct asupra căruia ne axăm pentru ca client noștri să se destindă liniştiţi şi să aibă momente frumoase.

Care sunt problemele cu care se confruntă un business în acest domeniu la momentul actual în Moldova?

Nu cred că am avea unele probleme. Localul nostru face parte din multe trasee turistice, suntem vizitaţi de multă lume şi diverse delegaţii, iar acest lucru ne încântă şi ne face să muncim şi mai mult pentru a fi la înălţimile aşteptărilor celor care ne păşesc pragul. Noi le vorbim străinilor despre istoria noastră, despre strămoşi, despre tot ce avem noi mai bun.

Ce părere aveți despre bucătăria româneasca/moldovenească?

Este foarte variată. Avem cu ce ne mândri. După ce am vizitat mai multe ţări precum Spania, Italia, chiar şi România, pot spune că avem meniuri pentru toate gusturile.

Care sunt criteriile după care alegeți produsele autohtone utilizate?

Avem parteneriate cu fermieri din părţile Cimişliei. Aceştia ne furnizează produse ecologice, bio. Sunt crescători de animale şi păsări, iar noi luăm de la ei carne, produse lactate, ouă. Colaborăm deja de opt ani şi sper să o ţinem tot aşa.
Îngheţata o avem de la producătorul autohton JLC. Nu ne reprezintă să promovăm un desert italian, dacă noi le avem pe ale noastre, la fel de bune şi de apreciate.

Cât de complet pot să acopere produsele autohtone necesitățile meniului din localul Dvs?

99 de procente.

Ce părere aveţi despre calitatea produselor alimentare moldovenești?

Noi de 7 ani avem încheiat un contract cu Preşedinţia ţării noastre. Majoritatea delegaţiilor străine care ne calcă pragul sunt deservite cu cele mai bune produse. Este clar faptul că sunt în căutarea a tot ce este de top pentru o masă ca la carte.

Care sunt companiile/producătorii autohtoni cu care colaborați cel mai des?

Am menţionat că avem parteneriate cu fermieri. Din vinuri puteţi găsi la noi cele de la Mileştii Mici, Purcari. Apa plată şi gazată este importată din România, pentru că am avut o ofertă mult mai avantajoasă decât cea propusă de firmele din ţară.

Cum puteți caracteriza colaborarea cu producătorii/furnizorii autohtoni de produse alimentare pentru localul Dvs.?

Nu am nicio obiecţie. Sunt mulţi agenţi care ne sunt alături de la deschiderea restaurantului, iar fidelitate se vede în timp. Dacă aş vedea că pe alocuri mai scârţie ceva, mă redirecţionez spre ceva mai bun.

Care sunt beneficiile financiare ale utilizării produselor autohtone în afacerea Dvs?

Restaurantul nostru nu este deschis pentru profit, cât pentru a le oferi servicii de calitate clienţilor şi vizitatorilor. Un meniu tradiţional bine gătit şi o ambianţă frumoasă –acestea sunt beneficiile pe care le oferim celor care ne păşesc pragul. Clientul când se reîntoarce la noi, acesta este mai mult decât un beneficiu, este o plăcere.

Care ar fi rolul localului Dvs. în promovarea produselor autohtone și brandurilor moldovenești?

Eu cred că localul nostru a devenit singur un brand. Faptul că suntem un restaurant cu specific naţional, iar aici se găsesc doar produse autohtone, este deja o dovadă că promovăm producătorii noştri.