Cele mai apreciate în seara de Dragobete au fost dulceţurile de trandafir, aronie şi prune.

Pe data de 24 februarie, în incinta localului „str.513”, Madein.md a organizat o nouă ediție de degustare a produselor autohtone, dedicată dulceţei fabricate în Moldova. La fel ca şi în ediţiile anterioare, scopul de bază al evenimentului a fost familiarizarea publicului cu branduri moldoveneşti de dulceaţă, or nu toate sunt cunoscute consumatorilor din ţară. Acest fapt îl demonstrează şi reportajul video realizat de Madein.md în ajunul degustării, majoritatea persoanelor intervievate nefiind familiarizate cu producătorii autohtoni de dulceaţă. Şi dacă tot am marcat în această zi „Dragobetele”, degustarea a fost însoţită de o seara de „speed dating”, un sistem ce are ca scop organizarea întâlnirilor rapide între persoane de sex opus, în urma cărora acestea decid dacă vor sau nu să facă schimb de date de contact.

Producătorii autohtoni de dulceață

Pentru degustare au fost propuse 10 tipuri de dulceaţă de la 4 producători din Moldova. Au fost alese dulceţuri fabricate din diferite fructe, pentru ca participanţii să-şi facă o imagine mai amplă asupra diversităţii acestui produs. Astfel tinerilor li s-au propus trei tipuri de dulceaţă de la compania „Orhei-Vit” (de gutui, căpşuni şi cireşe), trei de la Fabrica de conserve din Călăraşi (struguri, trandafiri, aronie), trei de la Gospodăria ţărănească „Gori Nadejda Pavel” (caise, prune, piersici) şi dulceaţa din nuci verzi produsă la întreprinderea „Poienele Moldovei”. Aceasta din urmă a oferit celor prezenţi şi ceaiul, un produs natural din plante ce cresc pe teritoriul Moldovei. Pâinea a fost oferită chiar de localul „str.513”, care a găzduit întregul eveniment.

Desfășurarea speed-datingului

Degustarea s-a desfăşurat într-o ambianţă prietenească şi caldă, în care 10 fete şi 10 băieţi au avut ocazia să guste din dulceaţa fabricată în Moldova şi să facă cunoştinţă cu persoane de sex opus. Pentru a conversa cu partenerul şi a degusta un anumit tip de dulceaţă, tinerii au avut la dispoziţie câte 3 minute. Speed Dating-ul s-a dovedit a fi unul reuşit, dulceţurile au fost savurate cu bună dispoziţie, glume şi multe zâmbete care au umplut ambianţa întregului local. De asemenea, la eveniment au participat şi reprezentanţii companiilor „Orhei-Vit” şi „Poienele Moldovei”, care au prezentat produsele şi au povestit pe scurt despre activitatea lor.

Rezultatele degustării de dulceață

După ce procesul de degustare s-a terminat, fiecare participant a indicat trei tipuri de dulceaţă care i-a plăcut cel mai mult. La fel, a notat numele partenerului cu care i-a făcut plăcere să discute, pentru a afla dacă pe parcursul speed-datingului au avut loc sincronizări de păreri şi simpatii reciproce. În urma acestui voting, s-a format o pereche: Vadim şi Margareta, care au primit şi un dar din partea organizatorilor. În ceea ce priveşte dulceţurile degustate, locul I a revenit dulceţurilor de trandafir, aronie şi prune (8 voturi), pe locul II s-au clasat cele de căpşuni şi caise, cu 7 voturi, iar locul III a fost acordat dulceţii din nuci verzi (6 voturi).

Astfel, cel de-al optulea eveniment din cadrul campaniei „De 7 ori degustă şi o dată alege!” a demonstrat că şi dulceţurile industriale, fabricate la întreprinderile din ţară, sunt la fel de gustoase ca cele de casă, au calitate, gust, aromă şi merită a fi încercate.