MadeinMD a lansat o campanie socială de stimulare a consumului de produse autohtone prin degustarea în orb a produselor agro-alimentare de la diferiți producători locali. Astfel, pe data de 25 martie, la Orange Cafe avut loc prima ediție a campaniei, care a adunat producătorii autohtoni de suc și un grup de jurnaliști și bloggeri din Moldova, pentru a degusta în orb 10 tipuri de suc de mere .

La degustare a fost prezentată producția companiilor Orhei-Vit, Cardis-Service, Alfa-Nistru, Natur-Bravo și a Fabricii de conserve din Călărași. Pe lângă produsele autohtone, pentru degustare a fost propus și un suc de import, iar la sfârșit, cei prezenți au servit și un fresh de mere. Campania de degustare în orb a oferit prezenților posibilitatea să evalueze obiectiv calitățile gustative a celor 10 sucuri propuse, fiecare din participanți completând o anchetă unde au pus note și au dat aprecieri sucurilor degustate.

Întregul eveniment a avut loc într-o atmosferă caldă, prietenoasă, iar toți cei prezenți, atât jurnaliștii, cât și reprezentanții companiilor producătoare de sucuri s-au declarat mulțumiți de această inițiativă. Pe parcursul întregului proces de degustare, participanții au avut oportunitatea să savureze și din biscuiţii „Matei”, copți după o reţetă tradiţională secuiască din produse și condimente sută la sută naturale şi sănătoase.

După degustația în orb s-au analizat anchetele participanților și s-a ajuns la concluzia că sucurile moldovenești sunt cu adevărat gustoase, au calitate și nu cedează în nici un fel produselor de import, mai mult ca atât, prevalează prin naturalețea lor și gustul autentic.

La sfârșitul evenimentului a avut loc și o discuție aprinsă pe marginea subiectului promovării sucurilor autohtone în localurile și restaurantele din Moldova, s-a discutat despre necesitatea stimulării consumului produselor moldovenești în cadrul populației. Reprezentanții companiilor, producătoare de suc, au vorbit despre problemele cu care se confruntă pe piața locală, despre tendințele și diferențele în politica de marketing a producătorilor autohtoni și a celor străini. S-au evidențiat și problemele de mentalitate a consumatorului autohton în alegerea produselor cumpărate și s-a ajuns la concluzia că e nevoie de o promovare continuă și activă a produselor locale în rândul populației.

Campania lansată de MadeinMD „De 7 ori degustă și o dată alege” va continua și cu alte ediții, iar obiectivele de bază ale proiectului sunt:

  • Familiarizarea cu produsele autohtone;
  • Încurajarea consumului de produse autohtone în rândul cetățenilor din Republica Moldova;
  • Lansarea dialogurilor directe între producători și consumatori.